مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورقه های نازک

برای این که بتوانیم جوشکاری ورق های نازک را مانند گالوانیزه به صورت درست و بدون عیب انجام دهیم ابتدا باید مهارت هایی را در جهت جوشکاری ورق های نازک آموخت بسیاری از جوشکاران ماهر نیز درهنگام انجام جوشکاری ورق نازک با مشکلاتی روبرو می شوند برای حل این مشکلات باید به یک سری از نکات توجه شود.

مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورقه های نازک

مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورق های نازک

دمای مناسب

بالا بردن دما به اندازه زیاد باعث ایجاد آسیب در ورق می شود و با کاهش دما فرایند جوشکاری به صورت مطلوب طی نمی شود.

استفاده از گاز

گاز محافظ در جوشکاری باعث جلوگیری از اکسیده شدن ورق فلزی می شود به همین دلیل این روش یکی از بهترین روش ها خواهد بود. و باید از گاز محافظ مبتنی بر آرگون استفاده کرد، آرگون نسبت به دی اکسید کربن دارای گرمای کمتری است و این باعث کاهش پاشش فلز می شود.

تنظیم کردن جریان ولتاژ

در ابتدا باید مشخصات فنی مواد جوشکاری و دستگاه در نظر گرفته شود توجه به این که از چه روشی فرایند جوشکاری انجام می گیرد و لازم به ذکر است که به ضخامت ورق ها نیز توجه شود و متناسب با آن میزان ولتاژ تنظیم شود.

تمیز کردن ورق

 ورق ها در طول حمل ونقل به دلیل این که در یک جا ثابت قرار می گیرند ممکن است رنگ یا روغن  و یا ذرات دیگری روی آن قرار گرفته باشد که باید پیش از انجام جوشکاری ورق ها را تمیز کرد که تمام آلودگی ها بر روی این ورق ها از بین برود.

مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورقه های نازک

انتخاب بهترین ورق نازک

انتخاب ورق برای جوشکاری خیلی موثر است در طی کردن فرایند جوشکاری و به همین دلیل لازم است در انتخاب ورق های نازک دقت زیادی داشت تا نتیجه ی مطلوبی را از جوشکاری به دست آوریم.  

استفاده از سیم جوش نازک

یکی از نکات اساسی در جوشکاری بر روی ورق های نازک استفاده از سیم جوش تا حد امکان نازک است سیم نازک تر به طور کلی به کمترین میزان گرما نیاز دارد و از ایجاد گرمای اضافی جلوگیری می کند برای جوشکاری ورق های نازک معمولا از سیم هایی با قطر 23/0 تا 24/0 اینچ استفاده می شود.  

مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورقه های نازک

استفاده ازالکترود مثبت

برای جوشکاری ورق های نازک با سیم های جامد باید از الکترود مثبت استفاده کرد این الکترود گرما را به سمت قسمت جوش برده و از آسیب به فلز پایه جلوگیری می کند.

جوشکاری های کوتاه و سریع

هنگام جوشکاری ورقه های نازک باید از جوش های سریع و کوتاه استفاده شود . هرچه قوس جوشکاری زمان بیشتری را در یک منطقه بگیرد ورق گرم تر می شود و ممکن است محل اتصال ذوب شود یا تغییر شکل دهد.

مهم ترین نکات هنگام اجرای جوشکاری ورقه های نازک

زاویه مشعل

زاویه مشعل می تواند تاثیر زیادی را بر روی انتقال انرژی بگذارد هنگام تعیین زاویه کار و سرعت حرکت باید ویژگی های فلز و دمای ذوب آن در نظر گرفته شود این عوامل بر میزان انرژی در انتقال فلز اثر می گذارد و می تواند در سوختن و یا عدم سوختن فلز تاثیر گذار باشد.

کلام آخر

برای این که بتوانیم جوشکاری ورق نازک را مانند گالوانیزه به صورت درست و بدون عیب انجام دهیم ابتدا باید مهارت هایی را در جهت جوشکاری ورق های نازک آموخت. هنگام جوشکاری ورقه های نازک باید از جوش های سریع و کوتاه استفاده شود . هرچه قوس جوشکاری زمان بیشتری را در یک منطقه بگیرد ورق گرم تر می شود و ممکن است محل اتصال ذوب شود یا تغییر شکل دهد. برای جوشکاری ورق های نازک با سیم های جامد باید از الکترود مثبت استفاده کرد این الکترود گرما را به سمت قسمت جوش برده و از آسیب به فلز پایه جلوگیری می کند.

 

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0